Energiedirect.nl wint de zilveren SponsorRing met Romario!
Energiedirect.nl werd op 26-11 bekroond met een zilveren SponsorRing, de meest prestigieuze Nederlandse prijs in het sponsorlandschap. Energiedirect.nl won in de categorie ‘Sport’ met de actie: Romario Koning Carnaval.
Wereldse PR stunt.
Energiedirect.nl ging afgelopen zomer van hoofd- naar rugsponsor bij één van de grootste voetbalclubs van Nederland: PSV. De uitdaging die er lag was om de opgebouwde loyaliteit van fans en klanten waarborgen. De uitkomst: een wereldse PR stunt waarin energiedirect de grootste PSV’r aller tijden terug naar Nederland bracht met carnaval: de Braziliaanse ster Romario. Via een uitgekiende PR strategie, waarin momentum en icoon samenkwamen, en slimme inzet van media, is er maximale exposure ontstaan wat heeft geleid tot een spetterende mediawaarde en duizenden blije fans.
Sluitstuk hoofdsponsorschap.
Leonoor van den Bogaard, marketingdirecteur energiedirect.nl: “Romario was het hoogtepunt van de always-on activatiestrategie van het PSV sponsorship. Waarin we volop hebben geïnvesteerd in de connectie met de fans en ze recht in het hart hebben weten te raken. De Romario actie was een ode aan de club en haar fans, als dank voor al 3 mooie jaren. Een ware kers op de taart en een mooi begin van een nieuwe fase als rugsponsor.”
De jury prijst energiedirect.nl en is onder de indruk van de prachtige resultaten en de manier waarop ze als nieuwe sponsor van PSV de draad na Philips heeft opgepakt. Met heel veel lef en creativiteit is het gelukt om een immense aandacht in de media te krijgen: “een voortreffelijke en pure case die merkbeleving goed heeft neergezet.”
Michel van Grunsven, partner bij Triple Double, reageert vol trots: " Van deze Romario-campagne is ieders voetbalhart begin dit jaar sneller gaan kloppen. Energiedirect.nl, heeft met deze campagne enorm veel lef getoond en sportsponsoring in hun dagelijkse marketing communicatiemix verweven. Zij worden daar nu met een Zilveren SponsorRing op prachtige wijze voor beloond”