Energiedirect.nl en Accenture Interactive lanceren nieuw thema: ‘Niet cheap, wel goedkoop'.
‘Niet cheap, wel goedkoop’ is de nieuwe centrale gedachte van energiedirect.nl, het merk dat als A-merk onder de budgetmerken de strijd aangaat met zowel de grote drie als de prijsvechters in de energiemarkt.
‘Niet cheap, wel goedkoop’ is de nieuwe centrale gedachte van energiedirect.nl, het merk dat als A-merk onder de budgetmerken de strijd aangaat met zowel de grote drie als de prijsvechters in de energiemarkt. De nieuwe positionering van het merk en de bijbehorende campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met Accenture Interactive dat sinds vorig voorjaar werkt voor beide consumentenmerken van Essent.
Geen concessies.
De strategie is gebouwd op de gedachte dat veel mensen wel willen overstappen naar een budgetspeler, maar eigenlijk niet durven omdat ze denken concessies te moeten doen op kwaliteit. Voor die mensen biedt het merk een prijs die concurreert met de voordeligste aanbieders in de markt en een service die verbluffend goed is voor zo’n goedkope speler. Niet cheap dus, maar wel goedkoop.
Leonoor Schrijen, marketingdirecteur bij energiedirect.nl: “We zijn er voor die mensen die, als ze er even bij stil staan, best van energieleverancier willen veranderen omdat ze niet te veel willen betalen, maar niet tegen de lamp willen lopen omdat goedkoop duurkoop blijkt te zijn. Mensen die op zoek zijn naar een lage prijs, maar niet tegen elke prijs. Die mensen ondersteunen we in hun keuze: goed en goedkoop gaan wél samen. En dat laten we zien met onze online dienstverlening en bijvoorbeeld een overzichtelijke app die erg gewaardeerd wordt door klanten.”
De jackpot.
In de campagne zien we verschillende (thuiswerkende) medewerkers van energiedirect.nl feesten alsof ze de jackpot gewonnen hebben. Dat feesten wordt extra benadrukt door het gebruik van slow motion. Aan het eind van de commercials zien we waarom: de medewerkers vieren een positieve review van een klant. Een review die aantoont dat energiedirect.nl, ondanks haar lage prijs, toch heel erg goed is.
Leo van Oss, creatief bij Accenture Interactive: “Goed en toch goedkoop klinkt te mooi om waar te zijn, maar wie zijn weg weet te vinden naar de online reviews ziet dat het klopt. Daarom staan reviews in deze campagne centraal. Dat doen we op een gortdroge manier: we vergroten namelijk het contrast tussen de euforie van de medewerkers en de enigszins ‘neutrale’ klantreview.”
De campagne zal voornamelijk online te zien zijn.