Je contract opzeggen. Zo werkt het.

Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Als we iets beter kunnen doen om je te laten blijven, horen we dit graag. Toch opzeggen? Dat kan online.

Je contract opzeggen in 4 stappen.
  • Check voordat je opzegt de einddatum van je contract. Zo voorkom je dat je een opzegboete moet betalen.
  • Geef in Mijn Energiedirect aan ons door dat je wil opzeggen.
  • Binnen 24 uur krijg je een bevestiging van je opzegging per e-mail.
  • Binnen 6 weken na de afmelddatum ontvang je de eindrekening.

Je contract opzeggen in verschillende situaties.

Ben je al overgestapt naar een andere leverancier? Dan hoef je zelf niets te doen. Je nieuwe leverancier laat ons weten dat je gaat. Tip: check voor de overstap altijd de einddatum van je contract bij ons. Zo voorkom je dat je een opzegboete moet betalen.

Opzeggen bij een overlijden.

Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd. Wil je het contract opzeggen? Of heb je vragen over het contract van de overledene? We helpen je. Chat met ons, dan maken we alles direct in orde.

Opzeggen binnen de bedenktijd.

Als je je als nieuwe klant hebt aangemeld, krijg je standaard 14 dagen bedenktijd. Verander je in die tijd van gedachten? Dan mag je je contract kosteloos annuleren. Lees hoe annuleren binnen de 14 dagen bedenktijd werkt.

Opzeggen bij verhuizing.

Soms kun je je contract niet meenemen naar je nieuwe adres. Dan zeggen we je contract voor je op. Geef in Mijn Energiedirect door dat je opzegt omdat je verhuist. Dan regelen we het voor je.

Vaak is opzeggen bij een verhuizing niet nodig. Laat ons weten dat je verhuist, dan verhuist je scherpe tarief gewoon met je mee. Scheelt weer een klusje.

Opzeggen bij Energiedirect is echt niet nodig.

We zijn blij met trouwe klanten. Daarom hebben niet alleen een scherpe deal als je klant wordt, maar ook als je klant blijft. En dus is verlengen bij Energiedirect niet alleen een voordelige, maar ook de slimste keuze.

Eenvoudig online.

Regel je energiezaken direct via onze site of Regelneef app. Snel, gemakkelijk en in duidelijke taal.

Gewoon groen.

Groen is beter. Dus we hebben standaard groene stroom, zonder extra kosten.

Lekker lage prijs.

Bij ons geen dure cadeaus of overbodige extra’s, maar wel een lekker lage prijs.

Nu blij, straks blij.

Altijd een scherpe deal. Of je nu klant wordt, of je contract verlengt.

Ook handig om te weten over het opzeggen van je contract.

Nog vragen of op zoek naar meer info over het opzeggen van je Energiedirect-contract? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Als je je contract opzegt, krijg je binnen 24 uur een e-mail. Hierin staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van energie.

Nadat we gestopt zijn met de energielevering, ontvang je binnen 6 weken de eindrekening.

Ben je overgestapt naar een andere leverancier? Vraag de status van je overstap dan op bij je nieuwe leverancier.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Jammer dat je je contract wil opzeggen. Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Maar we zorgen dat je opzegging soepel verloopt. Geef in Mijn Energiedirect door dat je wil opzeggen, dan regelen we het voor je.

In deze situaties helpen we je graag via chat:

  • Als je alleen de levering van stroom of gas wil opzeggen
  • Als je opzegt omdat je verhuist naar een verzorgingstehuis
  • Als je opzegt omdat je gaat samenwonen met iemand die ook Energiedirect klant is
  • Als je opzegt bij een overlijden

Stap je over naar een andere leverancier? Dan hoef je zelf niets te doen. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Maar als je contract niet meer bij je past, helpen we je graag op weg. Je kunt je dynamisch contract op ieder moment opzeggen. Zonder gedoe of extra kosten. Je regelt dit zelf in Mijn Energiedirect.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd en staan voor je klaar om je te helpen. Wil je het contract opzeggen? Of heb je vragen over het contract van de overledene? Chat met ons. Dan maken we alles direct in orde voor je.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

Contract annuleren

Heeft dit antwoord je geholpen?